Українська (UKR)

Підсумки Київських Студій гуманної педагогіки 20 лютого 2016 року

 

20 лютого 2016 року в Київському будинку вчителя за сприяння Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, Департаменту освіти і науки Київської облдержадміністрації відбулися Київські Студії гуманної педагогіки, у яких взяли участь вчителі м. Києва, Київської області, які прагнуть вносити у свою щоденну співпрацю з учнями ідеї Маніфесту Гуманної Педагогіки, Кодексу честі і служіння вчителя, ідеї Світла і Любові.

Модератор Студій - Ніна Салієнко, лікар-методист Дніпропетровського Центру здоров’я, голова Дніпропетровського обласного центру та член Правління Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, - спрямувала роботу  учасників Студій пізнанню двоїстої природи людини.

«Людина була і протягом всієї історії залишається двоїстою, причетною до двох світів – вищого божественного світу, який вона в собі відображає, світу вільного; і світу природного, в який людина занурена, долю якого вона розділяє і який багатьма шляхами діє на людину і пов'язує її по руках і ногах настільки, що свідомість її затьмарюється, забувається її вище походження, її причетність до вищої духовної діяльності». Ці слова належать відомому філософу «срібної доби» М. Бєрдяєву.

Людина загубила щастя, тому що щастя – категорія духовна.

Як же пробудити, ствердити в дитині прояви вищої природи? Відповідь дає В. О. Сухомлинський: через культ (шанування) Батьківщини, Матері, Книги.

Любов до Батьківщини розкриває серце дитини через потоки високих образів, життя героїв, які дорожили іншими більше, ніж собою. Проживання подвигу витончує уяву, захоплення, устремління. Надособистісні почуття навіть випереджають думку!


Любов до Матері виховується  у сім'ї через відносини батьків з дитиною, сумісну працю, творчість, співпереживання іншим людям.

Культ Книги розвиває абстрактне мислення, вміння обирати життєвий шлях. Нажаль, деякі книги захоплюють і розвивають нижчу природу. Важливо зупинитися, постійно розмірковувати, вміти читати «між рядків». Велику роль у вихованні вищих почуттів відіграє казка, притча.

Наближається нова епоха, відходять у минуле відносини, що спиралися на тиранію та рабство. Школа має спрямувати суспільство на розвиток принципово нових якостей особистості: безумовну любов, великодушність, повагу, добросердечність, вміння співпрацювати, самостійність у прийнятті рішень і відповідальність за їх наслідки.

«..людиною ти народився, але Людиною повинен стати. Жодної людської риси природа  не дає сама - все тільки виховується», - зазначав В.О.Сухомлинський. Поки ми не навчимося піклуватися про людей і не виховаємо почуття  відповідальності за все, що навколо відбувається, не станемо  Людиною. Людина з великої літери називається героєм, а дія її - подвигом.

Кожна людина - алмаз, який може очистити або не очистити себе. У тій мірі в якій він очищений, через нього сяє вічне Світло. Тому справа людини не намагатися світити, а намагатися очистити себе, тобто постійно працювати над покращенням свого характеру. Такий висновок зробили учасники зустрічі.

Наступне засідання Київських Студій відбудеться 19 березня. Ми чекаємо на Вас!