ЧЕРКАСЬКІ ОБЛАСНІ ЧИТАННЯ З ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ «ЯК ЛЮБИТИ ДІТЕЙ»
27 жовтня 2020 року на базі КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» та Обласного центру Гуманної Педагогіки у форматі online відбулися Обласні читання з гуманної педагогіки на тему «Як любити дітей»
У них взяли участь більше 60 освітян Черкащини, зокрема, директори, заступники директорів закладів загальної середньої освіти, учителі-предметники, учителі початкових класів, вихователі закладів дошкільної освіти, практичні психологи та соціальні педагоги, науково-педагогічні працівники кафедр та методисти інституту.
На педагогічних читаннях вже вдруге розглядалася тема, яка є ключовою в Гуманній Педагогіці та складає основу духовного життя людини – «Як любити дітей».
Напрямами роботи педагогічних читань були:
1. Самовиховання на шляху досягнення любові.
2. Поради мудреців.
3. Духовний Світ дитини. Що ми знаємо про нього?
4. Внутрішня дитина в кожному з нас. Історії власного життя.
5. Відверта розмова. Як ми виховуємо дітей?
6. Любити дітей, щоб захищати їх. Виклики сучасності та необхідність збереження людських цінностей.
7. Українська культурна традиція любові до дитини.
Учасників заходу привітала Наталія Миколаївна Чепурна, ректор інституту, доктор філософії, доцент, Заслужений працівник освіти України, яка у своєму виступі звернула увагу на те, що, відповідаючи на виклики сучасності, у нелегкий для усього людства час - період пандемії - ми освітяни маємо говорити не стільки про теоретичну складову педагогіки, як про саме життя і його цінності, звертати увагу на те, наскільки важливо і потрібно знаходити розуміння людей, виховувати в собі любов до дітей, яка є творчою силою Духу і Серця. Вона висловила сподівання, що педагогічні читання дадуть поштовх освітянам для роздумів, як плекати наше майбутнє покоління, наших дітей, щоб вони виростали щасливими і успішними.
Світлана Анатоліївна Гаряча, директор Обласного центру Гуманної Педагогіки, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту, кандидат педагогічних наук, розкрила поняття «педагогічної любові» як всесильної творчої енергії освітнього простору. Любов вчителя до дитини є великою щоденною працею над собою, це вміння сприймати і любити того, хто не радує нас хорошою поведінкою і відмінними оцінками.
Гостем педчитань була Вікторія Федорівна Бак, учитель біології Бахмутського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 – багатопрофільний ліцей» Бахмутської міської ради Донецької області, кандидат педагогічних наук, Відмінник освіти України, віцепрезидент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки. Вона висловила думку, що дитинство кожної людини проростає у доросле життя і вчителеві важливо зрозуміти власну внутрішню дитину, яка все ще продовжує жити в ньому, навчитися пробачати і любити її. Тоді з цього почнеться любов і розуміння до інших дітей, відкриється дорога до щастя, бо лише щаслива людини може випромінювати любов.
У виступах освітян звучали роздуми про мудрість необмеженого простору, про п’ять шляхів до серця дитини, про магічну силу колискової пісні, яка є музикою любові до малюка, про те, як розуміти сучасну дитину і сприймати її як покоління нової свідомості, що несе місію зміни людства.
Цікавим було відео «Говорять батьки» з Кам’янської загальноосвітньої спеціалізованої школи І- ІІІ ступенів № 2 з поглибленим вивченням окремих предметів Кам’янської міської ради Черкаської області, де батьки відкрили свої думки про любов до власних дітей.
На педагогічних читання була презентована програма курсу за вибором для учнів початкових класів «Запитання, які змушують мене діяти», представлена педагогами Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області. Учасники педчитань взяли участь в онлайн-практикумі за даною програмою та переглянули відео із серії постановок інсценізацій за творами В.Сухомлинського.
Педагогічні читання актуалізували думку про те, що любити дитину педагогічною любов’ю – значить вказати їй шлях до самої себе, пробудити в ній потребу в самопізнанні, розвинути інтерес до внутрішнього світу, до людини взагалі. Допоки вчителем рухає саме сердечна любов до дітей він залишається справжнім учителем, який допоможе підростаючому поколінню утвердити в своєму житті загальнолюдські цінності.