Українська (UKR)

Програма підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Духовний гуманізм як основна цінність освіти на шляху України в майбутнє» (за видом освітньої послуги «НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ»)

1. Найменування «Духовний гуманізм як основна цінність освіти на шляху України в майбутнє».

2. Вид підвищення кваліфікації – навчання за програмою підвищення кваліфікації (участь у науково-практичній конференції).

3. Розробник – Всеукраїнське громадське об’єднання «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки».

Спікери:

Крук Станіслав Леонідович, кандидат педагогічних наук, доцент, старший науковий співробітник наукового відділу НАДПС імені Б. Хмельницького, президент ВГО «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної педагогіки», Лицар Гуманної Педагогіки;

Безвершук Валентина Никандрівна, вчитель-методист, учитель фізики та астрономії, відмінник освіти України, лауреат премії Сороса, співробітниця Вінницького обласного відділення ВГО «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної педагогіки», Лицар Гуманної Педагогіки;

Богосвятська Анна-Марія, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського ОІППО, тренер з розвитку ключових умінь ХХІ століття, Лицар Гуманної Педагогіки;

Добрянська Ольга Сергіївна, викладач мистецьких дисциплін, керівник творчої майстерні «Доля», м.Вінниця, Учитель Гуманної Педагогіки;

Клименко-Ящишина Наталія, практичний психолог КЗ «Вінницький ліцей №35»;

Коваленко Любов Григорівна, перший заступник генерального директора Національного музею-садиби М.І.Пирогова, повний кавалер ордена княгині Ольги, заслужений журналіст України;

Матяшук Валентина Петрівна, доцент Львівського ОІППО, кандидат історичних наук, завідувач кафедри педагогіки Львівського ОІППО, Лицар Гуманної Педагогіки;

Матвійчук Олена Борисівна, учитель-методист, директор Конотопського ліцею №2, вчитель правознавства, відмінник освіти України, Учитель Гуманної Педагогіки;

Нікіфорова Аліде Абкадирівна, старший учитель, учитель хімії Конотопського ліцею №2, Учитель Гуманної Педагогіки;

Новакова Ірина Петрівна, директор «Центру розвитку людини та сім’ї «Сонячний Зайчик»» (м. Кропивницький), голова ГО «Центр Гуманної Педагогіки в Кіровоградській області», Учитель Гуманної Педагогіки;

Новосела Тетяна Анатоліївна, вчитель-методист, в.о.директора Осипенківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бердянського р-ну Запорізької обл., Учитель Гуманної Педагогіки;

Первак Майя Стефанівна, вчитель-методист, учитель початкових класів Вінницького ліцею №35, Учитель Гуманної Педагогіки;

Розенкова Світлана Валентинівна, вчитель-методист, вчитель зарубіжної літератури ЗЗОШ «ОСНОВА», відмінник освіти України, керівник Запорізького обласного відділення обласного відділення ВГО «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної педагогіки», Лицар Гуманної Педагогіки;

Свята Катерина Олексіївна, учитель хімії, заступник директора з навчально-виховної роботи приватного ліцею «Артинов»;

Стромило Іван Миколайович, заступник директора з ІКТ приватного ліцею «Артинов», учитель інформатики;

Теклюк Анатолій Іванович, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії та гуманітарних наук Вінницького національного технічного університету, директор центру соціально-організаційної роботи ВНТУ, голова Вінницького обласного об’єднання Всеукраїнського товариства «Просвіта» імені Тараса Шевченка;

Ходюк Олена Станіславівна, член НСПУ, вчитель-методист, вчитель зарубіжної літератури Шумського ліцею, Учитель Гуманної Педагогіки;

Шведова Тетяна Іванівна, викладач природничих дисциплін, практичний психолог КЗ «Вінницький ліцей №4».

4. Мета науково-практичної конференції: обговорити актуальні проблеми освітньої діяльності з позицій гуманної педагогіки; розглянути ключові питання, які є основою побудови особистісно орієнтованого гуманістично спрямованого освітнього процесу; сприяти обміну досвідом між педагогами, підвищенню їхньої професійної компетентності; удосконалити теоретичну та практичну підготовку педагогів з питань гуманно-особистісного підходу до студентів, учнів, вихованців; підвищення мотивації педагогів до саморозвитку та самореалізації.

5. Напрям науково-практичної конференції – педагогічна освіта.

6. Зміст науково-практичної конференції:

1) Духовний гуманізм як основна освітня цінність;

2) Класична педагогічна спадщина України як фундамент сучасної української педагогіки;

3) Створення освітнього середовища, що сприяє високій мотивації учнів;

4) Формування ключових компетентностей учнів;

5) Духовний світ учителя як зразок для самовиховання учнів;

6) Засоби формування гуманістичного світогляду;

7) Любов як педагогічна категорія;

8) Виховання духовності й патріотизму через волонтерську діяльність;

9) Практики стійкості як інструмент моральної саморегуляції;

10) SEEN – один із напрямів розвитку сучасної освіт;

7. Обсяг (тривалість) науково-практичної конференції – 24 години / 0,8 кредита ЄКТС.

8. Форма науково-практичної конференції – очна.

9. Цільова аудиторія: науковці, викладачі, учителі, вихователі закладів дошкільної освіти, педагогічні працівники позашкільних навчальних закладів, спеціалісти управлінь освіти, соціально-психологічних служб, громадські організації, студенти, батьки.

10. Перелік компетентностей, що удосконалюватимуться/набуватимуться

Загальні: психологічна та загальнокультурна компетентність, педагогічна ерудиція; системність мислення; інноваційність мислення (здатність модернізувати зміст, форми, методи, прийоми та засоби освітнього процесу); детермінізм мислення (здатність встановлювати причинно-наслідкові зв’язки); перспективність мислення (здатність прогнозувати шляхи розвитку освітнього процесу); продуктивність мислення (здатність розробляти методичний матеріал); науковість мислення (готовність проводити педагогічні дослідження), соціальна компетентність та соціальна активність; готовність презентувати себе й свій педагогічний досвід;

Фахові: підвищення професійної компетентності педагогів; створення умов для підвищення мотивації учнів, активізації їх пізнавальної діяльності; підвищення рівня педагогічної культури; удосконалення процесу самопізнання й рефлексії; формування світоглядної і діяльнісної основи особистісно-орієнтованої взаємодії педагогів з вихованцями, їхніми батьками, іншими учасниками освітнього процесу; розвиток креативності педагогічних працівників, їх готовність і здатність до інноваційної діяльності.

Програму укладено згідно з п. 2 ст. 59 ЗУ «Про освіту» та відповідно до п. 10 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (зі змінами й доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133) і Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа» (наказ МОН від 15.10.2018 р. № 36)