http://art-roerich.org.ua/humaneped/articles.html

 

«Чистое слово»

Дорогие друзья!

Давайте попробуем не быть равнодушными к грубости и брани в семье, во дворе, на улицах города. Это в наших силах. Ведь мы — мудрые! Мы знаем, что слова созидают нас или разрушают: сказанное нами вчера, влияет на нашу жизнь сегодня, мудрые слова, вовремя услышанные,  могут стать программой жизни, а слово обидное и равнодушное может кого-то этой жизни лишить…

Формы и масштабы  проведения акции «Чистое слово»  могут быть самые разные, это зависит от творческой инициативы и возможностей участников. Приглашаем всех неравнодушных людей присоединиться к ней в этом учебном году. А если провести такую акцию в масштабах района, города с участием школьников, учителей и  родителей, студентов ВУЗов, учреждений культуры, СМИ, работников городского транспорта?!!

В сборнике  приведены материалы в помощь организаторам  проведения акции «Чистое слово».
Информация предоставлена Донецким отделением Всеукраинской культурно-образовательной ассоциации гуманной педагогики.

Составители: Лихачева Н.В., Розенкова С.В., Томас В.Н. Ответственная за выпуск   Дмитриева И.В.

http://art-roerich.org.ua/sites/default/files/humaneped/articles/article_45.doc

 

З 02 по 06 квітня 2012 р.,  протягом 5 днів,  видатний педагог сучасності Шалва Олександрович Амонашвілі, академік Російської Академії освіти, доктор психологічних наук, професор,  іноземний член  Національної Академії Педагогічних наук України, почесний доктор та почесний професор педагогічних університетів України, Росії, Болгарії, Казахстану, Дагестану та інш.країн, керівник Міжнародного Центру Гуманної Педагогіки, провів у Чернівцях 5-денний авторський семінар: «Гуманно-особистісний підхід до дітей в освітньому процесі» ( «Школа життя»).

Організатори семінару: Головне управління освіти і науки Чернівецької обласної держадміністрації, Обласний інститут післядипломної освіти Управління освіти Чернівецької міськради, Всеукраїнська культурно-освітня асоціація гуманної педагогіки, Чернівецький обласний центр гуманної педагогіки.

У семінарі взяла участь дружина  Шалви Олександровича Ніорадзе Валерія Гівіївна, академік АПСН, доктор педагогічних наук, професор. В.Г.Ніорадзе доповіла про значення письмового мовлення, провела уроки письмово-мовленнєвої діяльності, де дитина вчиться творити, висловлювати  свій внутрішній світ.

Час, проведений на семінарі – це уроки добра, мудрості, любові та сердечності. В семінарі взяли участь педагоги шкіл, ліцеїв, вихователі дитячих будинків, інтернатів, дошкільних дитячих закладів, студенти, викладачі педагогічних вищих навчальних закладів та коледжів, батьки, всі, кого цікавлять проблеми виховання та освіти дітей.

kostyuk1                                                                                                                                                                                              29.03.2012 в Інституті психології ім. Г.С. Костюка Національної Академії Педагогічних наук України відбулася презентація Маніфесту гуманної педагогіки.

Слід зазначити, що Г.C. Костюка, директора науково-дослідницького інституту психології УРСР, та Д.М. Узнадзе, засновника грузинської психологічної школи зв`язували багатолітні дружні стосунки.

Теплу, людяну атмосферу закладу в наші дні підтримує директор Інституту психології ім. Г.С. Костюка Національної Академії Педагогічних наук України Сергій Дмитрович Максименко, видатний психолог сучасності, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор, завідувач лабораторії психології навчання ім. І.О.Синиці, Академік-секретар відділення психології, вікової фізіології та дефектології НАПН України, декан медико-психологічного факультету Національного медичного університету ім. О.О.Богомольця, Заслужений діяч науки і техніки України, Лауреат державної премії України, дійсний член Міжнародної Ради психологів (США), закордонний член Російської академії освіти (РАО), дійсний член Європейської академії природничих наук (ФРН, м. Ганновер).

Ш.О.Амонашвілі в своєму виступі розповів про тернистий шлях та невпинні пошуки духовного виміру в освітньому просторі, котрий розпочався в Грузії у 60-ті роки під керівництвом Б.Й. Хачапурідзе, котрий очолив лабораторію експериментальної дидактики. Вже тоді за основу були взяті ідеї класичної педагогіки. Пізніше приєдналась ідея розвитку, були розроблені система письмово-мовленнєвого розвитку та система змістовного оцінювання. В 70-ті роки Д.Й. Хачапурідзе зауважив, що розвиток – одна з граней особистості, але не вся особистість. Мотив також не охоплював цілком багату внутрішню природу дитини. Відповідь знайшлась в К.Д.Ушинського: «Дитина не готується до життя, вона вже живе». Це був зовсім інший філософський погляд на дитину, що й визначив нематеріалістичну методологію нової педагогіки. «Педагогіка – найвеличніше мистецтво, на яке так чекає людство» (Ушинський). Віра виявилась тим четвертим виміром, на пошуки якого надихає класична спадщина.

Шановні друзі та колеги! Продовжуємо започатковану в 2011 році традицію проводити у березні (з 1 по 7 березня) уроки доброти. Матеріали цих уроків
прохання направити на адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. для розміщення на сайті Асоціації.

З повагою, С.Л.Крук