Зв’язок поколінь... Вічна проблема суспільного розвитку – передача життєвого та історичного досвіду від одного покоління до іншого. Проблема не така проста, тому що передача ця може йти різними шляхами. Однією з таких форм є батьківські листи. Це один із давніх літературно – педагогічних жанрів, який був досить поширеним у різних народів світу. Сьогодні поговоримо про листи до сина В. О. Сухомлинського.

 

Г. С. Сковорода ставив перед кожною людиною чотири вимоги: 1) Іти в ногу зі своїм життєвим призначенням, в ім’я якого людина й народжена; 2) Бути справедливим, тобто вважати, що не лише ти, а й інші заслуговують щастя; 3) Бути миролюбним; 4) Бути громадянином, включатися у вселюдські радощі та смутки. Лише при дотриманні всіх чотирьох вимог кожен із нас здатен вважати себе Людиною.

 

Безперечно, серед найбільших завоювань нашої вітчизняної, а значить і світової культури в ХХ столітті особливо виділяється педагогічна спадщина Антона Семеновича Макаренка. Педагогічний досвід – невичерпне животворне джерело та одночасно спосіб поліпшення наукових знань, критерій їх істинності. Для Макаренка таким джерелом стала робота в колонії імені М.Горького та комуні імені  Ф.Дзержинського.

 

Серед діячів педагогічно-просвітницького руху в Україні одне з чільних місць по праву належить Софії Русовій, яка своєю невтомною діяльністю осяяла кінець XIX століття і третину XX століття.