На запрошення ректора КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», професора Анатолія Миколайовича Зубка у Херсоні виступив з авторським семінаром академік Російської академії освіти, доктор психологічних наук, професор, іноземний член Національної академії педагогічних наук України, почесний доктор і почесний професор багатьох педагогічних закладів України, Росії, Болгарії, Казахстану, Дагестану та інш.країн, відомий у всьому світі як основоположник гуманної педагогіки Шалва Олександрович Амонашвілі.

З 22 по 26 лютого більше 350 педагогів мали унікальну можливість бути учасниками авторського семінару з теми «Основи гуманно-особистісного підходу до дітей в освітньому процесі», який великий учитель проводив разом з письменником, психологом Паатою Шалвовичем Амонашвілі.

 

 

gor131 жовтня 2012 року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників відбулися чергові Обласні педагогічні читання на тему «Маніфест гуманної педагогіки – сходження в майбутнє». Педагогічні читання були присвячені Валерії Гівіївні Ніорадзе, унікальному вчителеві-гуманісту, професору Московського державного педагогічного університету, Лицарю Гуманної Педагогіки, вірній супутниці життя і пораднику президента Міжнародного центру гуманної педагогіки Шалви Олександровича Амонашвілі.

Учасники читань подумки послали світлі, теплі, добрі слова співчуття Шалві Олександровичу, а пам'ять Валерії Гівіївни вшанували хвилиною мовчання.

 

Уважаемые коллеги, дорогие друзья!

Приглашаем вас принять участие в Двенадцатых Международных Педагогических Чтениях «Манифест гуманной педагогики – путь в будущее».

 Чтения будут проходить в ГОУ ВПО "Московский городской педагогический университет" Институт иностранный языков (Малый Казенный пер., д.5Б, М. Курская)

 «Манифест гуманной педагогики», вызревший в недрах классиков, стал поистине эпохальным явлением в развитии современного образования. Он вобрал в себя всё лучшее, что подарила миру педагогическая мудрость, стал отражением живого творчества и призывает к более высокому уровню осознания долга и ответственности перед будущим.

 В «Манифесте» понятия Духовность и Гуманность переплетаются друг с другом как смысл и путь, как содержание и форма. Вместе они образуют смысл гуманной педагогики – теории и творческой практики становления личности растущего человека через систему содержания и средств, разрабатываемых на основе понятия духовного гуманизма.

 Мы все понимаем, что для обновления мира образования на основе идей гуманной педагогики придется преодолевать препятствия, возникающие как во внешнем, так и в нашем внутреннем мире.

 Принимая Манифест гуманной педагогики как руководство к действию, нам предстоит всмотреться более пристально в себя и постараться найти такие слова и новые интересные формы, которые способны рассказать и продемонстрировать, как дух творчества зарождается и совершенствует нас самих, как он облагораживает нас, наше окружение, учеников и мир образования. Нам предстоит искать ответы на вопросы:

- как расширять своё сознание и учиться мыслить и действовать согласно понятию духовности;

- как личность человека рождается в борьбе с самим собою;

- как взращивать в себе любовь к детям и учиться нести её красиво;

- как пристраститься к источникам педагогической мудрости;

- как постоянно совершенствовать своё педагогическое искусство, наполняя его глубоким содержанием и изяществом исполнения;

- как взращивать в себе понимание, терпение, благородство, великодушие, внутреннюю культуру.

Ми не можемо залишатися осторонь від цієї дійсності, що ламає долі підростаючого покоління та руйнує освітній світ, не можемо займатися тільки однією задачею: озброєнням підростаючого покоління знаннями, вміннями та навичками ...

(Маніфест гуманної педагогіки)

Звичайно, такий навчальний заклад як наш, не міг залишити без уваги заклик, що звертається «до кожного вчителя, вихователя, педагога, керівника та працівника освіти ... до кожного студента педагогічних і непедагогічних вузів і коледжів». Вже в цьому заклику проглядається гуманна педагогіка, яка об'єднує вчителя та учня в єдиному пориві досягнення високих цілей, в боротьбі за освітній простір, в боротьбі за молодь. І, як не гірко в цьому зізнатися, захищаючи дітей від насильства зовнішнього світу, ми повинні захистити «і від себе також, якщо ми - авторитарно налаштовані вчителі, вихователі, батьки». Дуже важливо сьогодні зрозуміти для себе - ми разом з дітьми, або протиставляємо їм істину авторитаризму. А, усвідомивши себе гуманним педагогом, постаратися побачити в собі те, що заважає свободі і творчості, співпраці, духовній спільності та взаєморозумінню, побачивши, перемогти, відкинути, «зробити подвиг, стати героями духу». Повірити в безмежність кожної Дитини, повірити в свою Іскру Божу, повірити в перетворюючу силу гуманної педагогіки.